SAFER INTERNET DAY 2016

ΤΡΙΤΗ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο Δ/Σ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ-ΠΡΕΒΕΥΤΗΣ: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ

Για δεύτερη συνεχή χρονιά το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου πραγματοποίησε δράσεις για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Το σχολείο είναι πρεσβευτής του www.saferinternet.gr από πέρυσι. 

Οι  μαθητές των τάξεων Ε' και ΣΤ' συμπλήρωσαν αρχικά τα φύλλα εργασίας "Δικαιώματα και υποχρεώσεις online", στα οποία έπρεπε να επιλέξουν τα 5 πιο σημαντικά, δικαιώματα και υποχρεώσεις όσον αφορά στη διαδικτυακή τους ασφάλεια. Οι απαντήσεις τους συγκεντρώθηκαν και καταγράφηκαν στο υπολογιστικό φύλλο που είχαμε στη διάθεση μας και με αυτόν τον τρόπο μπορέσαμε να δούμε και να σχολιάσουμε τις πιο δημοφιλείς απαντήσεις. Μεταξύ των σημαντικότερων δικαιωμάτων που επέλεξαν οι μαθητές ήταν το δικαίωμα να προστατεύουν την ιδιωτικότητα τους, να αισθάνονται ασφαλείς και να απολαμβάνουν Διαδίκτυο, το δικαίωμα να μπορούν εύκολα να αναφέρουν ύποπτες ή ενοχλητικές συμπεριφορές στους διαχειριστές των εκάστοτε ιστοχώρων, το δικαίωμα να μπορούν να μάθουν πως να προστατεύονται στο Διαδίκτυο και το δικαίωμα ελέγχου στα προσωπικά δεδομένα που αναρτούν. Οι πιο δημοφιλής απαντήσεις όσον αφορά στις υποχρεώσεις ήταν η υποχρέωση να σέβονται τα προσωπικά δεδομένα των άλλων χρηστών (π.χ. φωτογραφίες) και να μην αναρτούν τέτοια δεδομένα χωρίς να έχουν πάρει
πρώτα έγκριση, η υποχρέωση να κρατούν απόρρητους τους προσωπικούς τους κωδικούς στο Διαδίκτυο, ακόμη και από τους καλύτερους τους φίλους και να επιλέγουν δύσκολους κωδικούς και η υποχρέωση να μην παρενοχλούν άλλους στο Διαδίκτυο. 

Αμέσως μετά οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βίντεο με σκοπό την ευαισθητοποίηση τους για την σωστή χρήση του Διαδικτύου. Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τα θέματα που παρακολούθησαν στα βίντεο όπως η στάση τους απέναντι σε αγνώστους στο Διαδίκτυο, η διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων, η ασφαλής πλοήγηση και η αντιμετώπιση ενοχλητικών συμπεριφορών. 

Τέλος μοιράστηκε το ενημερωτικό φυλλάδιο "Τι είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός" και συζητήθηκαν τρόποι αντιμετώπισης του.


Ένα ενδεικτικό σχέδιο μαθήματος ακολουθεί στο παρακάτω slideshare.





Σχόλια